Motor
Nissan CherryDataImagesLinkE-mail

History 
Motor 
Hatchback 
Jobs 
ECU 

 

[Home][Nissan Cherry][Motor]

 

E motoren starte i 1958 og slutte i 1960

E-1 motoren starte i 1960 og slutte i 1969

Denne motor type var med (OHV) overhead valve

 

Den nye E motor kom i 1981, efter den bliv designet om til (SOHC) single overhead camshaft.

Motoren kom i flere størrelser

E10/988cc/1L

E13/1.270cc/1,3L

E15/1.488cc/1,5L

E16/1.597cc/1,6L

Alle sammen var med stål motor blok med aluminiums topstykke, det er den samme blok designe, som gå igen på alle modellerne, lige fra E10 til E16.

 

E15ET motor blok har en lille forskel med 1 hul, ellers er det samme som E15.

Det ene hul er til olie tilførsel til turboen.

Så man kan bore blokken op fra E10 til E16, men har set på nette at nogen har boret den op til E18, men hvor godt det er, ved jeg ikke.

 

Der var flere design typer af aluminiums topstykket, alle forskellig fra E10 til E16.

E15 kom i E15,E15E,E15S,E15i og E15ET

E16 kom i E16,E16E,E16S og E16i

Forskellen var på hvor høj topstykket var og ventil størrelsen.

 

E motoren kom i flere driv typer

E10 var med karburator

E13 var med karburator

E15 var med karburator

E15E og E16E var med elektronisk indsprøjtning

E15S og E16S var med dobbelt karburator

E15i og E16i var med throttle-body injected

E15ET var med elektronisk indsprøjtning og turbo

 

E motoren ophør i 1990 på Nissan N13

Alle modellerne har desværre den samme fejl i topstykket, ventilbøsning bliv meget hurtig utæte, flere siger at det var en design fejl men kort, kommer der olie ned i forbrænding og miste med tiden motor kraft på grund af dette

Polering af indsugning og udstødnings huler, kan man også øde hestekræfterne

[Home][Nissan Cherry][Data][Images][Link][E-mail]

Copyright (c) 2014. All rights reserved.